توزیع 957 هزار لیتر سوخت ماشین‌آلات کشاورزی در شیروان

مدیر جهاد کشاورزی شیروان از تأمین ۹۵۷ هزار لیتر نفت گاز برای سوخت ماشین‌آلات بخش کشاورزی این شهرستان در فصل پاییز خبر داد و گفت: این میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای هزار و ۸۰ دستگاه تراکتور است که در هر فصل برای هر دستگاه تراکتور چهار سیلندر، ۸۰۰ لیتر و ۶ سیلندر ۹۰۰ لیتر سوخت تخصیص داده می شود.
تصویر توزیع 957 هزار لیتر سوخت ماشین‌آلات کشاورزی در شیروان

به گزارش سایت خبری پرسون از استان خراسان شمالی، حسن ایزانلو مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: ۹۵۷ هزار لیتر نفت گاز برای سوخت ماشین‌آلات بخش کشاورزی این شهرستان خراسان شمالی در فصل پاییز تأمین شده است که بین کشاورزان توزیع می‌شود.

ایزانلو اظهار داشت: این میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای هزار و ۸۰ دستگاه تراکتور است که در هر فصل برای هر دستگاه تراکتور چهار سیلندر، ۸۰۰ لیتر و ۶ سیلندر ۹۰۰ لیتر سوخت تخصیص داده می شود.

وی با بیان این‌که سوخت پاییزه ماشین آلات ۷۰۰ کشاورز این شهرستان تأمین شده است خاطرنشان کرد: سامانه ای از ابتدای فصل پاییز با عنوان سامانه «نیو تجارت آسان» راه‌اندازی شده که متقاضیان باید با دریافت کد رهگیری و ثبت نام تقاضای خود را ثبت کنند.

حسن ایزانلو در پایان بیان کرد: متقاضیان باید شماره تلفن همراه به نام خود داشته باشند تا کد رهگیری بر اساس کد ملی آن‌ها به شماره تلفن همراه ارسال شود.

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان شیروان به ۱.۶ اسب بخار در هکتار رسیده است.

شهرستان شیروان ۵۵ هزار هکتار کشتزار دارد که برای کشت این سطح از ۲ هزار و ۹۵۴ دستگاه تراکتور استفاده می شود، یعنی به ازای هر ۲۲ هکتار یک تراکتور وجود دارد.

در این شهرستان هم اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، ۲ هزار و ۹۵۴ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار دیگر ادوات کشاورزی وجود دارد.

شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

منبع: ایرنا

367743